VII.POZASĄDOWE
SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO
TYCH PROCEDUR
VIII.PRAWO ODSTĄPIENIA
OD UMOWY
IX.LICENCJA
X.OCHRONA DANYCH
OSOBOWYCH
XI.ROZWIĄZANIE UMOWY
O ŚWIADCZENIE USŁUG ORAZ ZMIANA REGULAMINU
XII.POSTANOWIENIA
DOTYCZĄCE KLIENTÓW NIE BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
XIII.POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
Załączniki:
1.Wzór formularza odstąpienia od umowy zawartej na
odległość
I.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.
Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym http://pikdruk.pl/,
prowadzonym przez Pawła Pełkę, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą:
Przedsiębiorstwo Produkcyjno – Usługowo – Handlowe PiK Paweł Pełka, pod
adresem: ul. Dębowa 10, 07 – 130 Łochów, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra
Przedsiębiorczości i Technologii, NIP: 8241762394.
2.
Korzystanie ze Sklepu Internetowego wymaga spełnienia przez urządzenie końcowe
i system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, Wymagań Technicznych.
3.
Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Klientów będących Konsumentami,
jak i do Klientów niebędących Konsumentami, korzystających ze Sklepu
Internetowego, Usług
Elektronicznych
lub zawierających Umowy Sprzedaży (z wyjątkiem pkt XII Regulaminu, który
skierowany jest wyłącznie do Klientów niebędących Konsumentami).
4.
Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu utworzenia Konta
i/lub w celu złożenia przez Klienta Zamówienia.
5.
Informacje prezentowane w Sklepie Internetowym lub, w przypadku składania
Zamówień z wykorzystaniem innych środków porozumiewania się na odległość,
wiadomość elektroniczna z potwierdzeniem treści proponowanej Umowy Sprzedaży
stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu
cywilnego, kierowane przez Sprzedawcę do Klientów, a nie ofertę w myśl
przepisów Kodeksu Cywilnego.
6.
Ilekroć w dalszej części Regulaminu użyto niżej wymienionych zwrotów pisanych
wielką literą, należy je rozumieć w podanym niżej znaczeniu, chyba że z
kontekstu ich użycia wyraźnie wynika co innego:
a.
CENA – określona w złotych polskich lub w innej walucie kwota wynagrodzenia
brutto (uwzględniająca podatek) należnego Sprzedawcy tytułem przeniesienia
własności Produktu na Klienta zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie zawiera
kosztów dostawy.
b.
DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni
ustawowo wolnych od pracy.
c
HASŁO – ciąg znaków alfanumerycznych, konieczny do dokonania autoryzacji w
trakcie uzyskiwania dostępu do Konta, który jest określony przez Klienta
podczas tworzenia Konta. Rejestracja Konta wymaga dwukrotnego powtórzenia Hasła
w celu umożliwienia wykrycia i skorygowania ewentualnych błędów. Klient jest
zobowiązany do zachowania Hasła w ścisłej poufności (do nieujawniana go
jakimkolwiek osobom trzecim). Sprzedawca udostępnia Klientowi wielokrotną
możliwość zmiany Hasła.
d.
KLIENT– (1) osoba fizyczna; albo działająca przez osobę umocowaną (2) osoba
prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej,
której ustawa przyznaje zdolność prawną; posiadająca pełną zdolność do
czynności prawnych. W przypadku gdy Klientem jest osoba fizyczna o ograniczonej
zdolności do czynności prawnych, zobowiązuje się ona uzyskać prawnie skuteczną
zgodę swojego przedstawiciela ustawowego na zawarcie Umowy o Świadczenie
Usług/Umowy Sprzedaży oraz okazać taką zgodę na każde żądanie Sprzedawcy, przy
czym co do zasady Umowy Sprzedaży zawierane w ramach Sklepu Internetowego mają
charakter umów powszechnie zawieranych w drobnych bieżących sprawach życia
codziennego.
e.
KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2014
r., poz. 121 ze zm.).
f.
KONSUMENT – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
g.
KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (Loginem) i Hasłem
podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy,
pozwalający na korzystanie przez Klienta z dodatkowych funkcjonalności/usług.
Klient uzyskuje dostęp do Konta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się na
swoje Konto po dokonaniu rejestracji w Sklepie Internetowym. Konto umożliwia
zapisywanie i przechowywanie informacji o danych adresowych Klienta do wysyłki
Produktów, śledzenie statusu Zamówienia, dostęp do historii Zamówień oraz
innych usług udostępnianych przez Sprzedawcę.
h.
KOSZYK – usługa udostępniana każdemu Klientowi, który korzysta ze Sklepu
Internetowego, polegająca na umożliwieniu mu łatwego złożenia Zamówienia
jednego lub kilku Produktów, dokonania Rezerwacji, wpisania kodów rabatowych
umożliwiających obniżenie Ceny na zasadach określonych odrębnymi
umowami/regulaminami, wyświetlenia podsumowania Ceny poszczególnych Produktów i
wszystkich Produktów łącznie (w tym ew. kosztów wysyłki), wyświetlenia
przewidywanego terminu dostawy Produktów. Koszyk gromadzi składane przez
Klienta oferty zawarcia Umowy Sprzedaży, tj. w ramach jednego Zamówienia można
złożyć więcej niż jedną ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży.
i.
LOGIN – adres e-mail Klienta podany w ramach Sklepu podczas tworzenia Konta.
j.
PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem
Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą, za zapłatą Ceny. Wszystkie
Produkty prezentowane w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe.
k.
PROMOCJE – szczególne warunki sprzedaży lub świadczenia usług, uregulowane na
zasadach wyrażonych w ramach Sklepu Internetowego, proponowane przez Sprzedawcę
w określonym czasie, z których Klient może skorzystać na zasadach tam
określonych, takie jak na przykład obniżenie Ceny lub obniżenie kosztów
wysyłki.
l.
REGULAMIN/UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG – niniejszy dokument określający zasady
zawierania Umów Sprzedaży oraz zasady świadczenia i korzystania z usług
udostępnianych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu na rzecz Klientów, w
tym usługi dokonywania Rezerwacji. Regulamin określa prawa i obowiązki Klienta
i Sprzedawcy. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy
Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002
r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z
późn. zm.).
m.
SKLEP INTERNETOWY - platforma umożliwiająca składanie Zamówień przez Klienta
oraz świadczenie usług udostępnianych przez Sprzedawcę.
n.
SPRZEDAWCA – Paweł Pełka, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą:
Przedsiębiorstwo Produkcyjno – Usługowo – Handlowe PiK Paweł Pełka, pod
adresem: ul. Dębowa 10, 07 – 130 Łochów, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra
Przedsiębiorczości i Technologii, NIP: 8241762394.
o.
TREŚĆ/TREŚCI – elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne (np. informacje o
Produktach, zdjęcia Produktów, filmy promocyjne, opisy, komentarze) w tym
utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz
wizerunki osób fizycznych, jakie są zamieszczane i rozpowszechniane w ramach
Sklepu Internetowego przez odpowiednio Sprzedawcę, kontrahentów Sprzedawcy,
Klienta albo inną osobę korzystającą ze Sklepu Internetowego.
p.
UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,
dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Produktów za zapłatą Ceny
powiększonej o ew. opłaty dodatkowe, w tym koszty wysyłki, której warunki
określa w szczególności niniejszy Regulamin. Umowa Sprzedaży jest zawierana
pomiędzy Klientem a Sprzedawcą z wykorzystaniem środków porozumiewania się na
odległość, po akceptacji Zamówienia przez Sprzedawcę na zasadach określonych w
niniejszym Regulaminie. Umowa Sprzedaży określa w szczególności Produkt, jego
główne cechy, Cenę, koszty wysyłki oraz inne istotne warunki. Każdy Produkt
jest przedmiotem odrębnej Umowy Sprzedaży. Sprzedawca może zawrzeć Umowę
Sprzedaży z Klientem niebędącym Konsumentem także w wyniku zawarcia porozumienia
z pominięciem procedury określonej w niniejszym Regulaminie, co na żądanie
którejkolwiek ze stron Umowy Sprzedaży zostanie potwierdzone w formie
wiadomości e-mail.
r.
USŁUGA ELEKTRONICZNA – świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy
z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002
r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.), przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za
pośrednictwem Sklepu Internetowego, zgodnie z Umową o Świadczenie Usług. W
zakresie, w jakim usługi są świadczone przez podmioty współpracujące ze
Sprzedawcą, odpowiednie postanowienia dotyczące zasad korzystania z tych usług
znajdują się w regulaminach dotyczących świadczenia usług przez te podmioty.
s.
USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
t.
WYMAGANIA TECHNICZNE – minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest
niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się
Sprzedawca, w tym zawarcia Umowy o Świadczenie Usług lub zawarcia Umowy
Sprzedaży, tj.: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z
dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka
internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w
wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji
23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna
rozdzielczość ekranu: 1024x768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej
możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript. By zawrzeć Umowę
Sprzedaży Klient musi posiadać aktywny adres e-mail, a także w określonych
przypadkach klawiaturę lub inne urządzenie wskazujące, umożliwiające poprawne
wypełnienie formularzy elektronicznych.
u.
ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia
Umowy Sprzedaży na odległość składane z wykorzystaniem środków porozumiewania
się na odległość, określające Produkty, co do których Klient składa ofertę
zawarcia Umowy Sprzedaży oraz dane Klienta konieczne dla ewentualnego zawarcia
i wykonania Umowy Sprzedaży. Zamówienie każdego Produktu będzie traktowane jako
niezależna oferta Klienta zawarcia Umowy Sprzedaży. Zamówieniu może zostać
nadany jeden numer, a wszystkie oferty będą procedowane równolegle. Akceptacja
Zamówienia oznacza zawarcie Umowy Sprzedaży.
II.
USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
1.
Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego nieodpłatnie
następujące Usługi Elektroniczne na rzecz Klientów:
a.
konto;
b.
umożliwianie Klientom składania Zamówień oraz zawierania Umów Sprzedaży na
zasadach określonych w niniejszym Regulaminie;
c.
prezentowanie Klientom dopasowanych do ich zainteresowań treści reklamowych;
d.
umożliwienie Klientom korzystania z usług Koszyka;
e.
umożliwienie przeglądania Treści umieszczonych w ramach Sklepu;
f.
Newsletter.
2.
Sprzedawca dodatkowo, na rzecz Klientów którzy utworzyli Konto, świadczy
nieodpłatnie za pośrednictwem Sklepu Internetowego następujące usługi:
a.
podtrzymywanie sesji Klienta po zalogowaniu się przez niego do Konta (za pomocą
przeglądarki);
b.
przechowywanie i udostępnianie Klientowi za pośrednictwem Konta historii
Zamówień.
3.
Korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie kolejnych kroków przez
Klienta:
a.
podtrzymywanie sesji Klienta po zalogowaniu się przez niego do Konta (za pomocą
przeglądarki);
b.
przechowywanie i udostępnianie Klientowi za pośrednictwem Konta historii
Zamówień.
4. Umowa o Świadczenie
Usług zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia zawarcia
Umowy o Świadczenie Usług wysłanego przez Sprzedawcę na adres email podany
przez Klienta w toku rejestracji. Konto świadczone jest nieodpłatnie przez czas
nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny,
usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do
Sprzedawcy: 1. adres korespondencyjny: P.P.U.H. PiK Paweł Pełka, ul. Dębowa 10,
07-130 Łochów, 2. przez formularz kontaktowy:
http://sklep.pikdruk.pl/pl/kontakt. Założenie Konta nie jest wymagane aby
złożyć Zamówienie w Sklepie Internetowym.
5. Korzystanie z
Koszyka rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do
Koszyka.
6.
Koszyk świadczony jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu
z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego
zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Klienta, zgodnie
z jego wolą, przy czym Koszyk zapamiętuje informacje o Produktach wybranych
przez Klienta również po zakończeniu sesji przeglądarki, w tym również
wylogowaniu, przez okres nie dłuższy niż 7 dni, jednak nie zapewnia dostępności
egzemplarzy wybranych przez Klienta Produktów w celu umożliwienia złożenia
Zamówienia w późniejszym terminie.
7. Klient
zobowiązany jest w szczególności do:
a.
podawania w udostępnionych w ramach Sklepu Internetowego formularzach wyłącznie
prawdziwych, aktualnych i wszystkich koniecznych danych Klienta;
b.
niezwłocznego aktualizowania danych, w tym danych osobowych, podanych przez
Klienta Sprzedawcy w związku z zawarciem Umowy o Świadczenie Usług lub Umowy
Sprzedaży, w szczególności w zakresie w jakim jest to konieczne dla
prawidłowego ich wykonania; Klient ma możliwość zmiany danych wprowadzonych
podczas tworzenia Konta w każdym czasie korzystając z opcji dostępnych w ramach
Konta;
c.
korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób
niezakłócający funkcjonowania Sprzedawcy, Sklepu Internetowego;
d.
korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób
zgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z
przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego;
e.
korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób
nieuciążliwy dla pozostałych Klientów oraz dla Sprzedawcy;
f.
terminowej zapłaty Ceny i innych ustalonych przez Klienta i Sprzedawcę kosztów
w pełnej wysokości;
g.
terminowego odbioru Produktów zamówionych przy wykorzystaniu sposobu dostawy i
płatności za pobraniem;
h.
niedostarczania i nieprzekazywania w ramach Sklepu jakichkolwiek Treści
zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa, w szczególności Treści
naruszających majątkowe prawa autorskie osób trzecich albo ich dobra osobiste;
i.
niepodejmowania działań takich jak:
-
rozsyłanie lub umieszczanie w Sklepie Internetowym niezamówionej informacji
handlowej lub umieszczanie jakichkolwiek Treści naruszających przepisy prawa
(zakaz umieszczania treści bezprawnych);
-
podejmowanie czynności informatycznych lub wszelkich innych czynności mających
na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta, w tym
danych innych Klientów lub ingerencję w zasady lub techniczne aspekty
funkcjonowania Sklepu i realizowania płatności;
-
modyfikowania w sposób nieuprawniony Treści dostarczanych przez Sprzedawcę, w
szczególności podanych w ramach Sklepu Cen lub opisów Produktów.
8. Reklamacje związane ze
świadczeniem Usług Elektronicznych można składać na przykład:
a.
na adres korespondencyjny: P.P.U.H. PiK Paweł Pełka, ul. Dębowa 10, 07-130
Łochów,
b.
przez formularz kontaktowy: http://sklep.pikdruk.pl/pl/kontakt
9.
Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i
okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty
wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania Klienta oraz (3) danych kontaktowych
składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez
Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i
nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu
reklamacji.
10.
Ustosunkowanie się do reklamacji przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie
później niż w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, zgodnie z art. 7a ust. 1
Ustawy, chyba, że z przepisów prawa lub odrębnych regulaminów wynika inny
termin.
III.
WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
1.
Główne cechy świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu
porozumiewania się z Klientem są określone na stronie każdego Produktu.
2.
Sprzedawca umożliwia składanie Zamówień na Produkty w Sklepie Internetowym.
3. W
ramach rozwoju świadczonych usług, Sprzedawca może wprowadzać kolejne sposoby
składania Zamówień z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, na
zasadach określonych niniejszym Regulaminem.
4.
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim
złożeniu przez Klienta Zamówienia.
5.
Sprzedawca umożliwia Klientowi złożenie Zamówienia za pośrednictwem Sklepu
Internetowego w następujący sposób, kolejno:
a.
Klient dodaje wybrany/e Produkt/y do Koszyka po czym przechodzi do formularza
zamówienia.
b.
Klient posiadający Konto potwierdza w formularzu zamówienia aktualność danych
koniecznych do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży. Użytkownik, który nie
posiada Konta musi samodzielnie wypełnić formularz zamówienia w zakresie jego
danych niezbędnych do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży. W każdym przypadku
podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych Klienta może uniemożliwić
realizację Umowy. W formularzu zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta
następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica, numer
domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej,
numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y,
ilość Produktu/ów, w razie dostępności rodzaj, kolor i rozmiar Produktu,
miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku Klientów
niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie firmy, a jeśli zażądali
oni w ramach formularza wystawienia faktury VAT, również numeru NIP.
c.
Klient wybiera jeden z udostępnianych przez Sprzedawcę sposobów dostawy.
d.
Klient wybiera sposób zapłaty Ceny i ewentualnych pozostałych wskazanych w
formularzu zamówienia sumarycznych kosztów realizacji Umowy Sprzedaży.
e.
Klient przesyła Sprzedawcy Zamówienie (składa ofertę) za pomocą udostępnionej w
tym celu funkcjonalności Sklepu Internetowego (przycisk: „Zamawiam i płacę”). W
przypadku Klienta, który nie posiada Konta i nie akceptował wcześniej
Regulaminu, wymagana jest akceptacja Regulaminu.
f. W
trakcie składania Zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku „Zamawiam i
płacę” Klient ma możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych w
ramach panelu „Koszyk” poprzez dodanie lub usunięcie danej pozycji z Koszyka.
g. w
zależności od wybranego sposobu zapłaty, Klient może zostać przekierowany do
stron zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, w celu dokonania płatności;
8.
Sprzedawca w odpowiedzi na Zamówienie niezwłocznie wysyła do Klienta
automatyczną wiadomość na podany w tym celu przez Klienta adres e-mail z
potwierdzeniem otrzymania Zamówienia i rozpoczęcia jego weryfikacji.
6.
Po zweryfikowaniu Zamówienia, bez nieuzasadnionego opóźnienia, Sprzedawca
wysyła do Klienta na podany adres e mail wiadomość z:
a.
potwierdzeniem przyjęcia jednej lub kilku poszczególnych ofert na Produkty,
złożonych w ramach Zamówienia i potwierdzeniem zawarcia Umowy Sprzedaży
(akceptacja
Zamówienia
w zakresie Produktów wskazanych w wiadomości); albo
b.
informacją o braku możliwości przyjęcia wszystkich ofert na Produkty, złożonych
w ramach Zamówienia, z przyczyn wskazanych w pkt IV ust. 4 poniżej (brak
płatności).
7.
Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia ofert(y) tj. otrzymania
przez Klienta wiadomości, o której mowa w ust. 6 lit. a powyżej w zakresie
wskazanych w niej Produktów. Sprzedawca przesyła Klientowi potwierdzenie
warunków Umowy na podany przez Klienta adres e mail.
8. W
przypadku braku możliwości przyjęcia wszystkich lub niektórych złożonych w
ramach Zamówienia ofert, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu:
a.
poinformowania Klienta o braku możliwości przyjęcia wszystkich złożonych w
ramach
Zamówienia
ofert zawarcia Umowy Sprzedaży; albo
b.
potwierdzenia przez Klienta woli realizacji Zamówienia w części, w jakiej
Sprzedawca zgodził się przyjąć oferty zawarcia Umowy Sprzedaży. Wówczas Klient
może anulować w całości złożone Zamówienie (w zakresie wszystkich ofert), co
nie narusza jego prawa do odstąpienia od umowy. Anulowanie Zamówienia przez
Klienta zwalnia Sprzedawcę z obowiązku jego realizacji. W przypadku anulowania
Zamówienia, odpowiednie zastosowanie znajduje ust. 9 poniżej.
9. W
przypadku braku możliwości przyjęcia ofert/y złożonych w ramach Zamówienia,
Umowa Sprzedaży w zakresie wskazanych Produktów nie zostaje zawarta, a
Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni zwraca Klientowi uiszczone
przez niego płatności, w zakresie w jakim Umowa Sprzedaży nie została zawarta. Postanowienia
pkt VIII ust. 6 Regulaminu stosuje się odpowiednio.
10.
Niezależnie, Sprzedawca może informować Klienta o statusie Zamówienia, w
szczególności wysyłając wiadomości na podany przez Klienta adres e mail, SMS
lub kontaktując się telefonicznie.
11.
Sprzedawca dąży do zapewnienia dostępności wszystkich Produktów oraz realizacji
Umowy Sprzedaży. W przypadku braku możliwości spełnienia świadczenia oraz w
innych sytuacjach określonych przepisami prawa, mogą mieć zastosowanie
odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego, w tym art. 493-495 Kodeksu cywilnego, w
szczególności dotyczące obowiązku niezwłocznego zwrotu świadczenia na rzecz
Konsumenta.
12.
Całkowita wartość Zamówienia obejmuje Cenę, koszty przesyłki oraz ew. inne
koszty wybranych przez Klienta fakultatywnych płatnych usług. Sprzedawca może w
wybranym przez siebie okresie określić próg minimalnej wartości Zamówienia, dla
której przesyłka Produktów jest darmowa. O łącznej cenie wraz z podatkami
Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym
opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach,
a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia,
Klient jest informowany w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili
wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
13.
Promocje obowiązujące w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile
postanowienia Promocji wyraźnie nie stanowią inaczej.
IV.
SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
1.
Sprzedawca udostępnia Klientowi, z zastrzeżeniem postanowienia pkt XI ust. 5,
rożne sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży, w szczególności:
a.
przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy;
b.
gotówką przy odbiorze osobistym.
2.
Możliwe aktualne sposoby płatności określone są w Sklepie Internetowym w
zakładce „Metody płatności” oraz każdorazowo na podstronie danego Produktu.
Dostępne sposoby płatności mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu
dostawy.
3.
Odbiór osobisty Produktów możliwy jest w siedzibie Sprzedawcy.
4. W
przypadku nieotrzymania przez Sprzedawcę płatności Klienta, który wybrał
płatność z góry, tj. płatność przelewem Sprzedawca może skontaktować się z
Klientem celem przypomnienia o płatności, w tym wysyłając wiadomość e-mail.
Nieuiszczenie płatności w ciągu 7 dni od złożenia Zamówienia, a następnie w
dodatkowym 3 dniowym terminie spowoduje brak przyjęcia złożonej przez Klienta w
ramach Zamówienia oferty. Klient może również do momentu otrzymania wiadomości
o wysłaniu Zamówienia anulować je bez ponoszenia konsekwencji, kontaktując się
ze Sprzedawcą, co nie narusza jego prawa do odstąpienia od umowy.
5. W
przypadku wyboru przez Klienta płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki
Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki. Odmowa
odbioru Produktu, pomimo wyznaczenia dodatkowego odpowiedniego terminu, jest
warunkiem rozwiązującym Umowę Sprzedaży.
V.
KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU
1.
Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2.
Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi
inaczej. Koszty dostawy Produktu są wskazywane Klientowi w zakładce „Koszty
Dostawy” w Sklepie Internetowym oraz każdorazowo na podstronie danego Produktu,
w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową
Sprzedaży. Sprzedawca udostępnia Klientowi co do zasady, z zastrzeżeniem
postanowienia pkt XI ust. 5w
szczególności następujące sposoby dostawy Produktu:
a.
odbiór osobisty w siedzibie Sprzedawcy;
b.
Przesyłka kurierska.
3.
Dostępne sposoby dostawy mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu
płatności.
4.
Na łączny termin oczekiwania na otrzymanie przez Klienta Produktu (termin
dostawy) składa się czas przygotowania Zamówienia do wysyłki przez Sprzedawcę
oraz czas doręczania Produktu przez przewoźnika.
5.
Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 14 Dni Roboczych, chyba że w
opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy
termin. W przypadku jednoczesnego złożenia Zamówienia na kilka Produktów o
różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin,
który jednak nie może przekroczyć 14 Dni Roboczych.
6.
Czas przygotowania Zamówienia do wysyłki przez Sprzedawcę jest każdorazowo
prezentowany na podstronie danego Produktu i liczony jest od dnia (początek
biegu terminu dostawy):
a.
uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy - w przypadku
wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem,
b.
zawarcia Umowy Sprzedaży – w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności
za pobraniem.
7.
Do powyższego czasu należy doliczyć czas doręczania Produktu przez danego
przewoźnika, który uzależniony jest od wybranej przez Klienta formy dostawy i
jest każdorazowo prezentowany na podstronie danego Produktu oraz w zakładce
„Realizacja zamówienia”
w Sklepie Internetowym.
VI.
REKLAMACJA PRODUKTU
1.
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli
sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone w
przepisach ustawy Kodeks Cywilny, w szczególności w art. 556 i następnych
Kodeksu Cywilnego.
2.
Produkty prezentowane w Sklepie Internetowym mogą być objęte gwarancją
producenta lub dystrybutora. Szczegółowe warunki gwarancji i czas jej trwania
są wówczas podawane w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta i
dołączonej do Produktu.
3.
Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.
4.
Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład pisemnie na adres
korespondencyjny: P.P.U.H. PiK Paweł Pełka, ul. Dębowa 10, 07-130 Łochów.Jeżeli reklamacja dotyczy Produktu
zwykle celowe jest jego dostarczenie Sprzedawcy razem z reklamacją, w celu
umożliwienia Sprzedawcy zbadania Produktu.
5.
Jeżeli sprzedany Produkt ma wadę, Klient może:
a.
złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba
że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni
wadliwy Produkt na wolny od wad albo wadę taką usunie. Obniżona cena powinna
pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość
Produktu z wadą pozostaje do wartości Produktu bez wady. Klient nie może
odstąpić od umowy, jeżeli wada Produktu jest nieistotna;
b.
żądać wymiany Produktu na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest
zobowiązany wymienić wadliwy Produkt na wolny od wad albo usunąć wadę w
rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta; z zastrzeżeniami i
na zasadach określonych we właściwych przepisach Kodeksu cywilnego.
6.
Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać
wymiany Produktu na wolny od wad albo zamiast wymiany Produktu żądać usunięcia
wady, chyba że doprowadzenie Produktu do zgodności z umową w sposób wybrany
przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w
porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności
kosztów uwzględnia się wartość Produktu wolnego od wad, rodzaj i znaczenie
stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
7.
Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności
dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia
wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży
lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3)
danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy
rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim
mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych
z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
8.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż
w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli Klient zażądał wymiany rzeczy
lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę,
o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania
w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, uważa się, że żądanie to uznał za
uzasadnione.
9. W
przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub
do wykonania uprawnień Klienta wynikających z rękojmi niezbędne będzie
dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, zgodnie z art. 5612 w zw. z art. 354 § 2
Kodeksu Cywilnego, Klient zobowiązany będzie dostarczyć Produkt na koszt Kupującego na adres korespondencyjny: P.P.U.H. PiK Paweł Pełka, ul. Topolowa 24,
07-130 Łochów.Szczegółydotyczące udostępnionych przez
Sprzedawcę sposobów bezpłatnego dostarczenia mu przez Klienta Produktu do
Sprzedawcy znajdują się w Sklepie Internetowym w zakładce „Reklamacja”. Jeżeli
jednak ze względu na rodzaj wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania
dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe albo nadmiernie
utrudnione, Klient może zostać poproszony o udostępnienie Sprzedawcy, po
uprzednim uzgodnieniu terminu, Produktu w miejscu, w którym Produkt się
znajduje.
10.
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie
stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Produktu Klientowi.
Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Produktu na wolny od wad przedawnia się
z upływem roku licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak w przypadku Zamówienia
złożonego przez Konsumenta – bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się
przed upływem terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym.
11. Reklamowany
produkt należy odebrać w terminie 30 dni od powiadomienia Klienta o zakończeniu
postępowania reklamacyjnego Jeżeli produkt nie zostanie odebrany w tym terminie
Sprzedawca wezwie pisemnie Klienta do odbioru sprzętu w terminie 14 dni od daty
doręczenia wezwania. Po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu Sprzedawca
jest uprawniony do naliczania opłat z tytułu bezumownego przechowywania produktu.
Opłata ta wynosi 5% aktualnie obowiązującej stawki za 1 m2 powierzchni
magazynowej w mieście siedziby sprzedającego naliczanej za każdy miesiąc
przechowywania.
12.
Produkty wytwarzane na zamówienie, mogą nieznacznie różnić się od wizualizacji
komputerowych, nie jest to powód do reklamacji. Wizualizacja ma charakter
informacyjny, przykładowy. Dotyczy wielkości oraz
umiejscowienia grafiki na produkcie. Niemożliwe jest, żeby ukazała faktyczny
wygląd nadruku gdyż jest to tylko graficzna metoda tworzenia.
13.
Drukujemy na różnych materiałach, wieloma technikami. Przed zakupem proszę o
dokładne sprawdzenie i potwierdzenie opcji nadruku. Techniki nadruków są różne
i znacznie różnią się od siebie. Nie jest to powód do reklamacji.
14.
Jeżeli ważne jest dopasowanie koloru PANTONE lub CMYK proponujemy wykonać PRÓBĘ
KOLORYSTYCZNĄ.
15.
Reklamacje dotyczące kolorystyki lub projektu mogą być rozpatrywane wyłącznie w
przypadkach zleceń dla których wykonana została próba kolorystyczna.
16.
Produkty zamówione i dostarczone na zamówienie indywidualne w pełnej
rozmiarówce i kolorystyce z własnym wzorem,indywidualnym haftemlub
nadrukiem nie podlegają zwrotom ani wymianom. Bardzo prosimy o przemyślanezakupy .
VII.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY
DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
1.
Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń ma charakter dobrowolny. Poniższe zapisy mają charakter informacyjny i
nie stanowią zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów
rozwiązywania sporów. Oświadczenie Sprzedawcy o zgodzie lub odmowie wzięcia
udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów
konsumenckich składane jest przez Sprzedawcę na papierze lub innym trwałym
nośniku w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji
spór nie został rozwiązany.
2.
Zasady prowadzenia postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów
konsumenckich oraz obowiązki przedsiębiorców w tym zakresie określone są
odrębnie w przepisach prawa (w tym w szczególności w ustawie z dnia 23 września
2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, Dz.U.2016 poz. 1823)
lub w regulacjach stosowanych przez odpowiednie podmioty właściwe w zakresie
rozwiązywania sporów konsumenckich. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości
skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych
procedur mogą być dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych
powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których
zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów
Inspekcji Handlowej, w szczególności również pod następującym adresem
internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi jawny rejestr
podmiotów uprawnionych do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego
rozwiązywania sporów konsumenckich.
3.
Klient będący Konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości
skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń:
a.
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu
konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji
Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu
wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.
b.
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji
Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie
postępowania mediacyjnego w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu między
Klientem, a Sprzedawcą.
c.
Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między
Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego
(miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań
statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów,
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
d.
Klient może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źródło
informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać
pomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami.
VIII.
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1.
Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od
niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów niż
przewidziane przez przepisy prawa. Do zachowania terminu wystarczy złożenie
przez Konsumenta oświadczenia Sprzedawcy przed jego upływem. Konsument może
złożyć jakiekolwiek jednoznaczne oświadczenie, w którym poinformuje o swoim
odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży
może zostać złożone na przykład:
a.
pisemnie na adres korespondencyjny: P.P.U.H. PiK Paweł Pełka, ul. Dębowa 10,
07-130 Łochów;
b. w
formie elektronicznej za pośrednictwem formularza kontaktowego:
http://sklep.pikdruk.pl/pl/kontakt.
2.
Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od dnia objęcia
Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią
inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy Sprzedaży, która:
a.
obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach
– od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części, albo
b.
polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w
posiadanie pierwszego z Produktów.
3. W
przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za
niezawartą.
4.
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi
wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z
wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu
dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie
Internetowym).
5.
Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na
inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli
Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta, może
wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili
otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
6.
Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia,
w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać
go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca
zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić Produkt na adres
korespondencyjny: P.P.U.H. PiK Paweł Pełka, ul. Dębowa 10, 07-130 Łochów.
Prosimy o dołączenie w miarę możliwości dowodu zakupu Produktu.
7. Konsument
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem
korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
8.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w
odniesieniu do umów: (1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni
usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci
prawo odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań
na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą
wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której
przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według
specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu
zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; (5) w której
przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu,
którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia
lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
(6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze
względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
(7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została
uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży a których dostarczenie może nastąpić
dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad
którymi Sprzedawca nie ma kontroli; (8) w której konsument wyraźnie żądał, aby
Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji;
jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania
konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do
wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje
konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów; (9) w której
przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub
czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji
publicznej; (12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do
celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług
związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
(13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą
konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go
przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
IX.
LICENCJA
1.
Wyłączne prawa do Treści udostępnianych/umieszczanych w ramach Sklepu
Internetowego przez Sprzedawcę lub jego kontrahentów, w szczególności prawa
autorskie, nazwa Sklepu Internetowego (znak towarowy), wchodzące w jego skład
elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegają
ochronie prawnej i przysługują Sprzedawcy lub podmiotom, z którymi Sprzedawca
zawarł odpowiednie umowy. Klient jest uprawniony do korzystania ze Sklepu
Internetowego, na terenie całego świata. Wykorzystywanie Treści, w innym
zakresie jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie wyraźnej, uprzedniej zgody,
udzielonej przez uprawniony do tego podmiot, na piśmie pod rygorem nieważności.
2.
Klient, umieszczając w ramach Sklepu Internetowego jakiekolwiek Treści, w
szczególności grafiki, komentarze, opinie lub wypowiedzi na Koncie lub w innym
miejscu Sklepu Internetowego udziela niniejszym Sprzedawcy niewyłącznej,
nieodpłatnej licencji na wykorzystywanie, utrwalanie, zmienianie, usuwanie,
uzupełnianie, wykonywanie publiczne, wyświetlanie publiczne, zwielokrotnianie i
rozpowszechnianie (w szczególności w Internecie) tych Treści, na terytorium
całego świata. Prawo to obejmuje uprawnienie do udzielania sublicencji w
zakresie uzasadnionym realizacją Umowy Sprzedaży lub Umowy o Świadczenie Usług
(w tym funkcjonowaniem i rozwojem Sklepu Internetowego), a także upoważnienie
do wykonywania samodzielnie lub za pomocą podmiotów trzecich praw zależnych w
zakresie opracowania, dostosowywania, przerabiania i tłumaczenia utworu w
rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z 4 lutego 1994 r. W
zakresie, w którym Klient nie jest uprawniony do udzielania licencji, o których
mowa w niniejszym ust. 2, Klient zobowiązuje się uzyskać dla Sprzedawcy takie
odpowiednie licencje.
X.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1.
Dane osobowe Klienta są przetwarzane przez Sprzedawcę jako administratora
danych osobowych.
2.
Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne w celu
założenia Konta, korzystania z określonych Usług Elektronicznych, zawarcia
Umowy Sprzedaży.
3.
Sprzedawca stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające
ochronę przetwarzanych danych osobowych.
4.
Dane Osobowe Klienta udostępnione w ramach Sklepu Internetowego lub uzyskane w
oparciu o aktywność Klienta w Internecie, w Salonach, będą przetwarzane przez
Sprzedawcę w konkretnych, określonych celach wskazanych w ramach poszczególnych
formularzy w ramach Sklepu Internetowego oraz opisanych szczegółowo w ramach
Polityki Prywatności dostępnej w Sklepie Internetowym.
5.
Klientowi co do zasady, w zależności od korzystania z konkretnych
funkcjonalności, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu właściwego dla
ochrony danych osobowych,
prawo
sprzeciwu, prawo dostępu do jego danych osobowych, żądania ich sprostowania,
usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia danych.
6.
Dodatkowe wyjaśnienia dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w zakładce
„Polityka Prywatności” dostępnej w Sklepie Internetowym.
XI.
ROZWIĄZANIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG ORAZ ZMIANA REGULAMINU
1.
Sprzedawca może w każdym czasie rozwiązać Umowę o Świadczenie Usług lub
jakąkolwiek umowę licencji udzieloną na podstawie pkt IX Regulaminuz Klientem za miesięcznym okresem
wypowiedzenia z ważnych przyczyn, rozumianych jako (katalog zamknięty):
a.
zmiana przepisów prawa regulujących świadczenie usług drogą elektroniczną przez
Sprzedawcę wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie
zawieranej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą lub zmiana interpretacji powyższych
przepisów prawa wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń
właściwych w danym zakresie urzędów lub organów;
b.
zmiana sposobu świadczenia usług spowodowana wyłącznie względami technicznymi
lub technologicznymi (w szczególności aktualizacji wymagań technicznych
wskazanych w niniejszym Regulaminie);
c.
zmiana zakresu lub świadczenia usług, do których stosują się zapisy Regulaminu,
poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie przez Sprzedawcę
dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem.
2.
Niezależnie od treści ust. 1, mając na uwadze szczególną dbałość Sprzedawcy o
ochronę danych osobowych Klienta i ich przetwarzanie przez odpowiedni czas,
Sprzedawca może rozwiązać Umowę o Świadczenie Usług ze skutkiem natychmiastowym
w przypadku braku aktywności Klienta w Sklepie Internetowym przez nieprzerwany
okres minimum 3 lat.
3.
Sprzedawca swoje oświadczenie w zakresie określonym w ust. 1 i 2 powyżej wysyła
na adres e-mail podany przez Klienta podczas utworzenia Konta albo składania
Zamówienia.
4.
Sprzedawca może wypowiedzieć Klientowi Umowę o Świadczenie Usług lub
jakąkolwiek umowę licencji udzieloną na podstawie pkt IX Regulaminu za
siedmiodniowym okresem wypowiedzenia i/lub odmówić mu dalszego prawa do
korzystania ze Sklepu Internetowego (w tym za pośrednictwem Aplikacji) oraz
składania Zamówień, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub
całości Treści, z ważnych powodów, tzn. w przypadku rażącego naruszenia przez
Klienta niniejszego Regulaminu.
5. Z
ważnych przyczyn, tzn. w przypadku rażącego naruszenia przez Klienta
niniejszego Regulaminu, Sprzedawca w celu uniknięcia dalszych szkód może nie
przyjąć oferty Klienta w zakresie określonych form płatności lub dostawy.
Niniejsze postanowienie stosuje się niezależnie od tego, jakimi danymi
identyfikuje się Klient i jakie dane podaje przy składaniu Zamówienia.
6. W
przypadku złożenia kolejnego Zamówienia przy wybraniu określonego sposobu
płatności lub dostawy przez Klienta, wobec którego zastosowanie znalazło
postanowienie ust. 5 powyżej, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem,
przesyłając wiadomość na podany przez Klienta adres e-mail celem powiadomienia
o rażącym naruszeniu przez Klienta Regulaminu i braku przyjęcia oferty z
wykorzystaniem określonego sposobu płatności lub dostawy, przy jednoczesnym
wskazaniu alternatywnych sposobów płatności lub dostawy. Postanowienia pkt IV
ust. 5 Regulaminu stosuje się odpowiednio.
7.
Klient, wobec którego zastosowanie znalazło postanowienie ust. 4 lub 5 powyżej
może korzystać ze Sklepu Internetowego lub korzystać z określonego sposobu
płatności lub dostawy po uprzednim kontakcie ze Sprzedawcą i uzyskaniu zgody
Sprzedawcy na dalsze korzystanie ze Sklepu Internetowego lub korzystanie z
określonego sposobu płatności lub dostawy.
8.
Regulamin oraz załączniki do Regulaminu stanowią wzorzec umowny w rozumieniu
art. 384 § 1 Kodeksu cywilnego.
9.
Sprzedawca może dokonać zmiany niniejszego Regulaminu (z wyjątkiem pkt XII
Regulaminu, który dotyczy Klientów niebędących Konsumentami i może ulec zmianie
w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa) w
przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z poniżej wskazanych ważnych przyczyn
(katalog zamknięty):
a.
zmiana przepisów prawa regulujących sprzedaż Produktów lub świadczenie usług
drogą elektroniczną przez Sprzedawcę wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki
określone w umowie zawieranej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą lub zmiana
interpretacji powyższych przepisów prawa wskutek orzeczeń sądów, decyzji,
rekomendacji lub zaleceń właściwych w danym zakresie urzędów lub organów;
b.
zmiana sposobu świadczenia usług spowodowana wyłącznie względami technicznymi
lub technologicznymi (w szczególności aktualizacji wymagań technicznych
wskazanych w niniejszym Regulaminie);
c.
zmiana zakresu lub świadczenia usług, do których stosują się zapisy Regulaminu,
poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie przez Sprzedawcę
dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem.
10.
W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Sprzedawca udostępni tekst jednolity
Regulaminu poprzez publikację w Sklepie Internetowym oraz za pomocą wiadomości,
przesłanej na podany przy zawieraniu Umowy o Świadczenie Usług przez Klienta
adres email, co Strony uznają za wprowadzenie informacji o zmianie do środka
komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby Klient mógł zapoznać się z jej
treścią.
11.
Zmiana Regulaminu wchodzi w życie z upływem 14 dni od dnia wysłania informacji
o zmianie. W przypadku Klientów którzy zawarli Umowę o Świadczenie Usług, tj.
posiadających Konto, mają oni prawo do wypowiedzenia Umowy o Świadczenie Usług
w terminie 14 dni od dnia powiadomienia ich o zmianie Regulaminu. Zmiana
Regulaminu pozostaje bez znaczenia dla zawartych przez Klienta i Sprzedawcę
Umów Sprzedaży przed zmianą Regulaminu.
XII.
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTÓW NIE BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
1.
Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie
Klientów niebędących Konsumentami.
2.
Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem
niebędącym konsumentem w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od
Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi
po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do
Sprzedawcy.
3. W
wypadku Klientów niebędących Konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć
dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości
albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz
faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
4. Z
chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta
niebędącego Konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz
niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w
takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie
Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz
za opóźnienie w przewozie przesyłki.
5.
Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi
za Produkt wobec Klienta niebędącego Konsumentem zostaje wyłączona.
6. W
wypadku Klientów niebędących Konsumentami Sprzedawca może wypowiedzieć Umowę o
Świadczenie Usług lub jakąkolwiek umowę licencji udzieloną na podstawie pkt IX
Regulaminu ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez
przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia w dowolnej formie.
7.
Ani Sprzedawca ani jego pracownicy, upoważnieni przedstawiciele i pełnomocnicy
nie ponoszą odpowiedzialności wobec Klienta, jego podwykonawców, pracowników,
upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników za wszelkie szkody, w tym
utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez nich umyślnie.
8. W
każdym przypadku ustalenia odpowiedzialności Sprzedawcy, jego pracowników, upoważnionych
przedstawicieli i/lub pełnomocników, odpowiedzialność ta w stosunku do Klienta
niebędącego Konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona -
zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w
sumie - do wysokości zapłaconej Ceny oraz kosztów dostawy z tytułu ostatniej
Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych.
9.
Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym Konsumentem
zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
10.
W odniesieniu do Klientów niebędących Konsumentami Sprzedawca może dokonać
zmiany Regulaminu w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących
przepisów prawa.
XII.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.
Regulamin obowiązuje od dnia ____________
2.
Umowy zawierane przez Sprzedawcę zawierane są w języku polskim.
3.
Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie istotnych postanowień zawieranej
Umowy o Świadczenie Usług Drogą Elektroniczną następuje poprzez przesłanie
wiadomości e-mail na adres e-mail podany przez Klienta.
4.
Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi
istotnych postanowień zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez przesłanie
Klientowi wiadomości e-mail z potwierdzeniem złożonego Zamówienia oraz poprzez
dołączenie do przesyłki zawierającej Produkt specyfikacji Zamówienia oraz
fiskalnego dowodu zakupu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i
zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego.
5.
Sprzedawca zapewnia środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia
zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych funkcjonalności lub usług na podstawie
Umowy o Świadczenie Usług. Korzystanie z Usług Elektronicznych wiąże się z
typowymi zagrożeniami dotyczącymi przekazywania danych poprzez Internet, takimi
jak ich rozpowszechnienie, utrata lub uzyskiwanie do nich dostępu przez osoby
nieuprawnione.
6.
Treść Regulaminu jest dostępna dla Klientów bezpłatnie pod następującym adresem
URL http://www.pikdruk.pl/regulamin, gdzie Klienci mogą w każdym czasie
przeglądać, a także sporządzić jego wydruk.
7.
Sprzedawca informuje, że korzystanie ze Sklepu Internetowego za pośrednictwem
przeglądarki internetowej, w tym składanie Zamówienia, może być związane z
koniecznością poniesienia kosztów połączenia z siecią Internet (opłata za
przesyłanie danych) lub kosztów połączenia telefonicznego, zgodnie z pakietem
taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient.
8. W
sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu
Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002
r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych do 24
grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o
ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr
22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U.
2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014
roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o prawach konsumenta z
dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe
przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
9.
Wybór prawa polskiego na podstawie niniejszego Regulaminu nie pozbawia
Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można
wyłączyć w drodze umowy pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem, na mocy prawa, które
zgodnie z właściwymi regulacjami byłoby właściwe w przypadku braku wyboru.
Załącznik
nr 1 - Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz
ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
WZÓR
FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz
ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat
:
Przedsiębiorstwo
Produkcyjno – Usługowo – Handlowe PiK Paweł Pełka
ul.
Dębowa 10
07 –
130 Łochów
Ja/My(*)
niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy
sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o
dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie
następującej usługi(*)
Data
zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
Imię
i nazwisko konsumenta(-ów)
Adres
konsumenta(-ów)
Podpis
konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)